2010. június 24., csütörtök

Linux Mint

Szeretem és használom a Linuxot.
Nem vagyok hardcore linuxos, de a Debian, majd az Ubuntu segítségével ráéreztem az ízére. Nem rossz:)
Természetesen nem szeretnék a linux disztrók terén sem abba a hibába esni, mint sokan a Windows vs. Linux kérdésben (über alles…).
Megfelelő szoftvert a megfelelő feladatra.
Pl. a Gentoo hardverre optimalizált, a Debian/Slackware/Fedora megbízható, stabil, a(z) {U|Ku|Xu}buntu/Mint felhasználó barát, stb.
Én eddig sorrendben az Ubuntut, majd a Kiwit, végül a Mint-et (ez utóbbi kettő Ubuntu alapokra épül) találtam arra alkalmasnak, hogy valaha is meg lehessen szerettetni valakivel a nem Microsoft operációs rendszereket.
Nem véletlenül, hiszen erre készültek.
A 9-es Mint-et az Isadora-t tettem fel legutóbb.
Engem nagyon meggyőzött.
Én mindig az átlag felhasználók szemével nézem a dolgokat. A Mint nagyon alkalmas a feladatra, hogy ha valaki azon gondolkodik, hogy kipróbálja a Linux-ot, jó élménnyel tehesse.
A telepítés nem bonyolult.
Itt egy igen részletes magyar nyelvű leírás a 8-as Mint telepítéséről.
Sokat nem változott a telepítés menete, tehát bátran neki lehet vágni vele.
A kinézet, használat egyértelműen az “odaát” megszokottra hajaz, amennyire ezt a linux keretei engedik.
A legtöbb segédprogram előre telepített még az Ubuntuhoz képest is sokkal kézre állóbb, nem kell reszelni.
A különféle programok “előtelepítettek”.
Csak egy kattintás és már telepíti is a tárolókból a szükséges szoftvert, de ha nincs rá szükség és nem telepítjük nem foglalja a helyet.

Érdemes kipróbálni, akár a szokásos Live CD/DVD-vel is vagy VirtualBox-szal.

2 megjegyzés:

  1. Az Ubuntu az nem Linux, hanem a szabad szoftvervilágot szemen köpő és a felhasználói után kémkedő ramaty!
    A Debiánt meg hozzá hasonlítani: na ez meg kész istenkáromlás!

    VálaszTörlés