(Dr. House, ha rendszergazda lenne, nem azt mondaná, hogy minden beteg hazudik, hanem hogy minden felhasználó hazudik.) Persze ez mindenképp sarkos megfogalmazás, de tényleg nem szabad mindent elhinni a felhasználóknak arról, hogy milyen körülmények vezettek a hibához.
Még jobban finomítva: egészséges szkepticizmussal kell közeledni a megadott hibákhoz.
De most néhány szó a fenti hiba (feltételezett) okáról és a megoldásról.
Hibajelenség:
Adott helyen Kapsersky Antivirus nem frissül.
Pedig IP-t kap a gép, pingelni lehet, netre ki tud menni, proxy be van állítva, de amikor frissíteni kellene a szoftvernek, akkor csak próbálkozik, de nem tudja elérni a Kaspersky szervert.
Első gyanús jel: a frissítéseket tartalmazó szerver eléréséhez nem használja a proxy-t.
Amit tudni lehetett a gépről:
A fentieket már telefonos support során végigpróbáltuk.
Elvileg egy műszerhez kötött, elzárt gép. Volt egy rövid időszak, amikor hálózat szerelés miatt nem volt rajta a hálózaton.
SENKI NEM NYÚLT HOZZÁ.
Ja...
Amit láttam:
A fentieket végigpróbáltam a helyszínen is (biztos, ami biztos, lásd fentebb:)).
A próba során feltűnt, hogy a hálózati beállításoknál szerepel egy WAN miniport is.
De minek?
Az általuk használt beállításoknál erre nincs szükség.
Megoldás:
Az említett WAN miniportot ki kellett törölni és rögtön proxy-n keresztül húzta a frissítéseket.
Hogy került oda a miniport?
Az átmeneti hálózatmentes időszakban valaki fogta a mobilnetjét és rádugta...
Tehát nem igaz, hogy senki nem nyúlt hozzá. (Az viszont igaz, hogy aki a hibát jelezte, nem tudott a korábbi partizánkodásról.)
Egy másik filmbeli rövidítés jutott eszebe a végén, a Bosszú börtönében című filmből: NBS: Ne Bízz Senkiben:)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése