2010. december 20., hétfő

Kaspersky Antivirus nem frissül (WAN miniport)

Konklúzió: csak a saját szemednek higgy.
(Dr. House, ha rendszergazda lenne, nem azt mondaná, hogy minden beteg hazudik, hanem hogy minden felhasználó hazudik.) Persze ez mindenképp sarkos megfogalmazás, de tényleg nem szabad mindent elhinni a felhasználóknak arról, hogy milyen körülmények vezettek a hibához.
Még jobban finomítva: egészséges szkepticizmussal kell közeledni a megadott hibákhoz.
De most néhány szó a fenti hiba (feltételezett) okáról és a megoldásról.

Hibajelenség:
Adott helyen Kapsersky Antivirus nem frissül.
Pedig IP-t kap a gép, pingelni lehet, netre ki tud menni, proxy be van állítva, de amikor frissíteni kellene a szoftvernek, akkor csak próbálkozik, de nem tudja elérni a Kaspersky szervert.
Első gyanús jel: a frissítéseket tartalmazó szerver eléréséhez nem használja a proxy-t.

Amit tudni lehetett a gépről:
A fentieket már telefonos support során végigpróbáltuk.
Elvileg egy műszerhez kötött, elzárt gép. Volt egy rövid időszak, amikor hálózat szerelés miatt nem volt rajta a hálózaton.
SENKI NEM NYÚLT HOZZÁ.
Ja...

Amit láttam:
A fentieket végigpróbáltam a helyszínen is (biztos, ami biztos, lásd fentebb:)).
A próba során feltűnt, hogy a hálózati beállításoknál szerepel egy WAN miniport is.
De minek?
Az általuk használt beállításoknál erre nincs szükség.

Megoldás:
Az említett WAN miniportot ki kellett törölni és rögtön proxy-n keresztül húzta a frissítéseket.
Hogy került oda a miniport?
Az átmeneti hálózatmentes időszakban valaki fogta a mobilnetjét és rádugta...
Tehát nem igaz, hogy senki nem nyúlt hozzá. (Az viszont igaz, hogy aki a hibát jelezte, nem tudott a korábbi partizánkodásról.)
Egy másik filmbeli rövidítés jutott eszebe a végén, a Bosszú börtönében című filmből: NBS: Ne Bízz Senkiben:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése