2010. június 24., csütörtök

PhotoRec – Ha elvesztek a nyaralás emlékei

PhotoRec – Egy nyaralás elveszettnek hitt képei...

Korábban írtam egy bejegyzést a TestDisk és PhotoRec programokról.
Bevallom, akkor elsősorban a TestDisk-et tartottam érdekesebbnek.
Azután megkeresett valaki, hogy tudnék-e segíteni rajta, mert a külföldi nyaralásuk során készült képek eltűntek a fényképezőgépük SD kártyájáról...
Csak azok a képek voltak meg (6 db, cédrusokról készült kép…) melyet a hazafelé vezető úton kattintottak.
A többi, mind a 2GB, az enyészeté lett, nem találják. A kártyán nem látszik csak az a hat darab.

Gondoltam, kipróbálom a PhotoRec-et.
Legnagyobb örömömre (meg az övére is:)) jól működött.
Akkor persze nem készítettem képernyő képeket, de most, a saját kártyámmal bemutatom.
Neki vissza lett állítva mind a 476 kép a nyaralásukról.
Vajon mit érez az ember, ha a komplett – elveszettnek hitt – nyaralásról készült képeit, emlékeit visszakapja egy DVD-n?
Én is örülnék neki Mosolygó arc

Most leszedtem az én 1GB-s SD kártyámról a saját képeimet a szokásos Windows varázslóval, és ahogy szoktam is, bejelöltem, hogy törölje a lemásolt képeket a kártyáról.
"Laboratóriumi" körülmények között is sikerült reprodukálni az eredményt.

Megjegyzés:
Az említett személy kártyáján lévő adatokat egy INF/autorun.1 típusú vírus tette tönkre, ami valószínűleg a lánya laptopjáról kerülhetett a kártyára.
A PhotoRec a vírusos fájlt is visszaállítja!
Csak aktív, jól működő vírusirtó felügyelete alatt dolgozzunk!
De már az is sokat jelent, ha kikapcsoljuk a gépünkön az automatikus futtatás lehetőségét.

Először is letöltöttem a programot, majd kicsomagoltam.
A képen jól látható (klikk a nagyobb képért), hogy a kicsomagolt könyvtárszerkezet "win" nevű könyvtárában található a "photorec_win" nevű kis program.

photorec
Indítás után a következő menü fogad.
Itt ki kell választani az SD (vagy más típusú) kártyánkat a HDD-k, DVD olvasó, netán csatlakoztatott Pendrive közül.

 proceed
Ha ez meg van, akkor a partíciós tábla típusát kell kijelölni (általában az alapértelmezett megoldás a jó), jelen esetben az "Intel" nevű.

ptable
Ezután a létező partíciónkat kell kijelölni.

search
Ha ez meg van, akkor a fájlrendszer típusát kell megadni, ami nekünk "FAT/NTFS".

filesystem

Ezt követően azt kell megmondanunk, hogy melyik részén keressen a kártyánkon: "Whole Scan".

whole_scan

Ha ezzel is meg vagyunk, akkor meg kell adnunk, hogy hova mentse a visszaállított képeket.
Ha van elég hely ott, ahová a programot kicsomagoltuk és elindítottuk, akkor hagyjuk jóvá “Y”.
Ekkor a fent említett win könyvtárba készít egy “recup_dir.1” nevű könyvtárat és ide teszi a képeket.

save_where_Y_N

A keresés és visszaállítás alatt jelzi az eltelt és várhatóan hátralévő időt, illetve, hogy mit sikerült visszaállítania.
VIGYÁZAT!!! Vírusokat is visszaállít! Csak aktív, jól működő vírusirtó felügyelete alatt dolgozzunk!

searching

Ha elkészült, láthatjuk a végeredményt:

finish

És valóban, a képeket a törlés ellenére is visszakaptuk!

vegeredmeny

Köszönet a fejlesztőknek az ingyenes, jól használható programért!

Kapcsolódó bejegyzés:
Recuva- felülírt dokumentum visszaállítása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése