2011. január 24., hétfő

Ingyenes WiFi Hot Spot a gépünkből (Virtual Router Manager)

(Frissítés:
A Windows 10 alapból tudja:
A számítógép használata mobil elérési pontként)


Ahogy az eredeti cikk is írja:

"A nem túl bonyolult program lényege, hogy az aktív internetkapcsolattal rendelkező – praktikusan mobilinternetes vagy vezetékes kapcsolatot használó – gépre telepítve hozzáférési pontként (routerként) működteti a beépített vezeték nélküli hálózati vezérlőt, így a hozzá kapcsolódó gépeken is lesz internetelérés.
A Virtual Routert csak és kizárólag egyféle és egyben legerősebb WPA2-titkosítással lehet használni, kizárólag Windows 7 és Server 2008 R2 operációs rendszerek alatt. Természetesen a csatlakozó gépeken mindegy, milyen operációs rendszer fut, de a hálózati vezérlőnek és szoftverének ismernie kell a WPA2-titkosítást."

Ami viszont tényleg hátrányként tudható be:
nem lehet rejteni az SSID-t
nem lehet MACAdress-re szűrni.

Ezeket azért kárpótolja valamelyest a WPA2, illetve bétaként várható ezek pótlása.
(Talán hátrány, hogy "csak" WPA2-t tud, de szerintem, amikor oly könnyen (mondjuk 6 perc alatt?) törhető a wifi, nem is annyira hátrány...)

Tényleg jópofa, hogy egy wifi-s kártyával a gép átalakult router-ré. (Igaz több, mint egy éves a program, de jól használható.)
Telepítés után, az indítást követően csak az SSID-t kell megadni, illetve a WPA2 kulcsot (minimum 8 karakter hosszú legyen).
Rém egyszerű.
Amikor egy laptop vagy bármilyen eszköz kapcsolódik, a kezelőfelületen megjelenik a részletekkel.



Én csak egy eszközzel tudtam kipróbálni,
de a cég honlapján pl. egy Zune-nal is látható.



Fejlesztő: Virtual Router Project
Program letöltése innen.
Támogatott eszközök felsorolása. (Az én TP-LINK kártyám nincs ott, de mégis működik vele.)
Ingyenes
Egyetlen nem támogatott Windows 7 verzió: Windows 7 Starter Edition
http://virtualrouter.codeplex.com/documentation - köszönet Kornélnak az észrevételért a kommentekben)

9 megjegyzés:

  1. Windows 7 Starter oprendszerrel nekem nem megy. Csak annyit ír, hogy "Could not be started", de hogy miért, az nem derül ki. Minden más feltétel adott. Wifi adapter is jó, és az eszközillesztő program is megfelelő.

    Üdv,
    Kornél

    VálaszTörlés
  2. Valóban nem megy vele:
    "What About Windows 7 Starter Edition?
    Unfortunately, Microsoft has disabled the Virtual Wifi features in Windows 7 Starter Edition so Virtual Router will not work. This is the only edition of Windows 7 that the software will not work with."
    http://virtualrouter.codeplex.com/documentation

    VálaszTörlés
  3. Köszi! :( akkor a másik lapost kell hurcolnom :)

    VálaszTörlés
  4. Hali!
    Nekem se ment a notimon (Dell, MS Windows 7 Ent (campus)).
    Viszont találtam egy másik programot erre a célra: http://www.connectify.me/ , ez frankon ment, jól konfigurálható, szintén ingyenes.

    VálaszTörlés
  5. Köszi a tippet Pinyo!
    Utólag ráakadtam több helyen is kommentekre, amikben panaszkodtak a fenti progira, ezért jó, hogy van alternatíva.

    VálaszTörlés
  6. Tp link TL-WN881ND kártyával server 2008 r2 operációs rendszer alatt ki írja hogy

    virtual router cannot manage router the service is not running



    és nem hajlandó menni.

    help me!!!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Üdv.
    Az én helyzetem a következő: TP Link TL-WN7200ND adapterrel csatlakozok nyilvános wi-fi ponthoz. Ezt szeretném megosztani, hogy a tabletem is lássa. Az OP rendszer Win7 Ultimate. A connectifyme működött szépen, a nagy baja az volt, hogy kikapcsolásnál mindi kék-halált kaptam és újraindult a gép. Valaki tud olyan progit, a connectiy-on kívül, vagy egyéb megoldást a hogyan kivitelezzem kérdésre?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondjuk ez a program? Próbáltad már?

      Törlés
    2. Melyik program?
      Végül sikerült megosztani a virtula wifi miniport adapterenk keresztül is. megy is semmi gond nélkül, de minden használat után, kikapcsolásnál kék halál,majd újraindul a gép. gondoltam frissíteni kellene a drivereket, na de azt sehol nem találok. és gőzöm sincs, hogy a wifi miniport adapter használata után, minek jön kikapcsolásnál a kék-halál. ha nem osztom meg a netet, vagyis nem használom az adptert, minden ok, nincs kikapcsnál kék-halál. kezdek kifogyni ötletekből...

      Törlés