2010. október 28., csütörtök

Nagyon lassú gép (Windows 7 telepítésekor)

Előzmény:
Láttam, hogy a PCFórumról jött egy találat, ahol belinkelték az egyik bejegyzésem, mint lehetséges megoldást.
A link nem segített mert egész más probléma volt: nagyon lassú gép (Windows 7 telepítésekor).
Gondoltam, ha már odatévedtem, akkor próbálok segíteni.
A probléma nem oldódott meg megnyugtatóan, a telepítés ugyan sikerült, de maradtak nyitott kérdések.
Mivel ez a probléma a Google találatokból ítélve széles körben elterjedt a világon, gondoltam leírom, hogy melyek lehetnek a

Megoldások:

1. Floppy-t tiltani a BIOS-ban (még akkor is, ha nincs fizikailag a gépben - ez a megoldás a legelterjedtebb a találatok alapján).

2. A BIOS-ban engedélyezni (enable) a  "memory map" opciót

3. Ha a fenti két megoldás nem segít elsőre, akkor RESET-elni kell a BIOS-t és utána beállítani újra az 1-2. tippet.

4. Minden USB eszközt eltávolítani a telepítés ideje alatt.

Ezek a kézenfekvő és viszonylag egyszerűbb megoldások.
Ezután jöhet a hardveres hibakeresés:
1. telepítő DVD minősége (eredeti, másolt, ha másolt milyen állapotú, esetleg csere, stb.)
2. DVD olvasó állapota (megpróbálni egy másikkal a telepítést)
3. Memória teszt, hogy nem hibás-e valamelyik RAM modul (még akkor is, ha újonnan vásárolt!)
4. Esetleg a többi alkatrészt megpróbálni kicserélni (CPU, alaplap).

Ha már az alaplapnál tartunk:
A végeredmény az lett, hogy az alaplap lett a leggyanúsabb.
A kérdező egy Gigabyte MA78GM-UD2H alaplappal szerelt gépre próbálta telepíteni a Windows 7-et.
Amikor a megoldások között az alaplapra terelődött a gyanú, akkor nekem is eszembe jutott, hogy épp előző nap telepítettem egy 32 bites Windows 7 Pro-t egy Gigabyte GA-G31M-ES2L alaplapos gépre.
De nekem pont a határon volt a telepítés lassúsága és csak addig, amíg el nem kezdte kibontani a telepítő fájlokat.
Már kezdtem gyanakodni, de utána rendesen felment, és azt követően nem volt vele gond.
Viszont a fentiek fényében elég gyanús ez a hosszabb lélegzetvételnyi szünet a telepítés alatt.

De az alaplap gyanúja azért nem perdöntő, mert a kérdező a végén azt írta: "ez a hiba miért nem jött elő ugyanilyen alaplapnál egy másik gépen?".
Egyelőre itt tartunk.
Közben feltelepítette pendrive-ról a Windows 7-et ő is minden gond nélkül.

Remélem a fenti tippek azért a legtöbb, hasonló problémába futó felhasználónak segíthetnek.

1 megjegyzés:

  1. Nekem is Gigabyte deszkám van. Nálam ez jelentette a megoldást: letiltani a BIOS-ban minden(!) meghajtót, ami nem kell a telepítés során. Csak azt lássa az alaplap, ami szükséges. Ha másként nem megy, fizikailag kell leválasztani a meghajtókat(táp és/vagy adatkábel ki). Másrészt SATA HDD-re kell feltolni a Windowst.

    VálaszTörlés