2010. augusztus 18., szerda

T-Online ADSL csomag váltás után megszakadó internet kapcsolat

Egy kedves idős barátomnál futottunk bele a fenti problémába.
Egyik nap azzal keresett meg, hogy folyamatosan szakadozik az addig jól működő internet kapcsolata.
Előtte már emlegette, hogy lejárt a hűségnyilatkozata és rögtön felemelték 8.000Ft-ra az előfizetését, és amikor szóvá tette, egyből felajánlották neki a régi 2Mbit/s-os előfizetéssel megegyező áron, új hűségnyilatkozat esetén az 5Mbit/s-os csomagot.
Elfogadta a lehetőséget.
Előtte éppen voltam nála egy kis szoftveres karbantartást végezni, de a két esemény között napok teltek el, tehát nem lehetett összefüggésbe hozni a karbantartást az újraindulásokkal, ráadásul nem kattintgat össze-vissza, tehát igazán vírust sem szedhetett össze (persze ez utóbbit sosem lehet teljesen kizárni...).
Én elsőre azt javasoltam neki, hogy hívja fel a szolgáltatót, mert biztosan náluk lesz a hiba.
Be is jelentette, szokásos körök-kűrök: indítsa újra a modemet, még új szűrőt is vetettek vele, de az sem segített, kimérték a kábelt, az jó.
72 óra válaszidő.
Elég rámenős egyéniség, így nem hagyta békén őket, ennek hatására végül kimérték a modemet is: amikor 2Mbit/s-re állították a sebességet minden rendben volt, de 5-nél előjött a jelenség.
Tehát a régi Hauwei SmartAX MT800u-T ADSL modem volt a hunyó, ami nem bírta a megnövekedett sebességet.
Még pár nap küzdelem, hogy mikor jönnek ki, de végül az is meg lett.
Kapott egy új D-Link DSL-360R ADSL modemet, amivel minden rendben van, nem szakad, hasít:)
A T-Online átrendezte a megrendelhető internetes csomagokat.
Megszűnt a 2 és 8Mbit/s csomag és helyette 5, illetve 15Mbit/s van.
Várhatóan tehát többen szembesülnek majd ezzel a problémával.
Ne hagyják magukat;)

Bónusznak pedig itt a D-Link DSL-360R ADSL modem paraméterezése.
Illetve egy T-Online DSL-Manager szoftver leírása (beszerzés, telepítés, használat).

Halkan jegyzem meg, hogy elszomorító egyébként a Tisztelt Online szolgáltató hozzáállása a dologhoz.
1000%, hogy nem mi voltunk az elsők, akik a problémával jelentkeztek.
Normális esetben az ügyfélszolgálatos megnézi a rendszerben vagy megkérdezi a telefonálót, hogy nem bővítettek-e nála sávszélességet.
Ha igen, akkor talán még néhány kérdés, de a probléma ismert, mehetnek elhárítani.
Tudom, ne álmodjak, ha ébren vagyok...

9 megjegyzés:

  1. egy kérésem lene öntöl. problémám oka az hogy t-homos internetet rendelte és szakadozik a vonal kb 1 hete van meg a net és mindig kapcsolatot ke l bontanom hogy ujra tugyak csatlakozni.ni lehet a hiba oka hivtam a szolgáltatot de azt monták 72 ora kell hogy be álicsák bennröl valamit.dsl 360 r modemom van. van hogy 2ét orahszra van kapcsolat de legtöbször 2 3 perc.mi lehet enek az oka.

    VálaszTörlés
  2. Ennek akár a telefon vonal minősége is oka lehet vagy a központtól való távolság.
    De még az is elképzelhető, hogy maga a modem hibás, attól függetlenül, hogy új.
    Mivel ez egyértelműen a szolgáltató oldalán levő hibának tűnik, ha 72 órán belül megkezdik a hibaelhárítást, akkor remény lehet, hogy megjavul.
    Viszont ahogy a bejegyzésben is írtam, rámenősnek kell lenni, nem szabad annyiban hagyni semmit, mert akkor a 72 óra könnyen a többszörösére nyúlhat...

    -m-

    VálaszTörlés
  3. Hello!

    Szerintem nálam is ez a gond.Nem rég váltottam T-home 5 Mbit/s sebességre és azóta többször megszakadt az internetkapcsolatom. Persze ezt csak a böngésző tudatja velem, a T-home "DSL Connection" kisablak semmi rendelleneséget nem jelez, nem is próbálja újra létrehozni a kapcsolatot. Aztán kisvártatva, ha ránézel a HUAWEI modemre, akkor látod, hogy elaludt a második led, ami egyértelműen jelzi a kapcsolat hiányát. Én is a modemre gyanakodtam. A fent leírtak csak erősítették a gyanúmat. Beszerzem a fent ajánlott modemet. Kösz a cikket! Feró

    Végül egy kérdés: muszály paraméterezni a modemet?

    VálaszTörlés
  4. Szia Feró!

    Nem, az csak egy bónusz link, ami éppen erről a modemről szól.
    Remélem megoldódott nálad is a kérdés a cserével.

    -mono-

    VálaszTörlés
  5. Nekem több emailváltásba, körülbelül másfél órás telefonálásba és így cirka 2-2,5ezer forintomba került, míg sikerült kiderítenem, hogy nálunk VDSL hálózat van, elbírja a 15Mbps sebességet és az IPTV is maradhat. Ráadásul a vicc az egészben az, hogy nem is tőlük tudtam meg végül, hanem egy fórumon közölte egy hozzáértő: VDSL modemem van, ergo VDSL a hálózat. Még emailben is letagadta a T-Home, hogy nálunk VDSL lenne, egy bennfentes pedig képtelen volt kideríteni a T-Home adatbázisából, hogy a címünkhöz közel merre található a VDSL DSLAM.
    Az a másfél óra telefonos ügyfélszolgálat se volt piskóta: konkrétan maximum 20 perc beszédet jelent, a többiben a T-Home zenével szórakoztatott több tíz forintos percdíjért. Gondolom azért, mert a konkurenciától van a telefonszámom. Persze én vagyok az agyament, hogy kivártam... így én kérek elnézést.

    Plusz poén: közvetlenül a számlánkról emeli le a T-Home az előfizetési díjat. A hibájukból fakadóan volt pár száz forint tartozásunk, nem emelték le egyszerűen. Meguntam, befizettem online. Eredmény: büntetőkamatot kaptam. :S

    VálaszTörlés
  6. Hű, ezt még olvasni sem volt egyszerű, nem hogy végig vinni:)

    VálaszTörlés
  7. A legtöbb szolgáltatónál a 2Mb és 8Mb ADSL csomagok megszűntek (kivéve Invitel terület). Az 5Mb, 10Mb, 15Mb és 25Mb ADSL csomagok gyakorlatban a leginkább forgalmazott csomagok. Hasonló esettel mi nem találkoztunk, de T-Online termékeit nem is forgalmazzuk. A fenti cikk tanulsága véleményünk szerint,hogy a hűségidő lejárata körül már nézelődjünk a piacon és váltsunk olcsóbb ADSL szolgáltatóra vagy ugyanazon árért nagyobb sávszélességre. Ezt látogatóinknak mi egyértelműen javasolunk is.

    VálaszTörlés
  8. Szevasz Attila!

    Ígértem, hogy tájékoztatlak az események alakulásáról. (Előzmény: csomagváltás 1 M-ról 5 M-ra, Huawei modem = szakadozó internet, Modemcsere DSL 360r-re= szakadozás továbbra is, modem túlmelegedésének akadályozására kilyuggatás= nincs változás, reklamáló mail a szolgáltatónak.) Nos, a mail elküldése után kb.4 nappal a T-Home-tól felhívott egy úriember, közölte, hogy szeretné bemérni a modemet és kapcsoljam be. Bemérte, visszahívott, tájékoztatott, hogy náluk van a hiba, nem a modemben, A problémát vonalhiba okozza és sörgösen ki fogják javítani. Még két nap, jön egy SMS tőlük, hogy elhárították a hibát. Eredmény; szakadozásmentessen fut a net! HURRÁ! Időközben már beszereztem egy modernebb modemet is> DSL-380T. Nem volt könnyű a konfigurálása, de most "hasít" a net. Nincs szakadozás. A hasít-ot azért tettem idézőjelbe, mert az 5 M-át nem tudja azért. Több internet-sebességmérő teszterrel 3 M- át picivel meghaladó értéket mértem. Mit javasolsz,- fogadjam el így a dolgot vagy reklamáljak újra az alacsony sebesség miatt?
    Ja, és köszönök minden segítséget, választ, amit eddig adtál. Hálás vagyok érte. BÚÉK! üdv.: Feró

    VálaszTörlés
  9. Szia Feró!

    Örülök, hogy megoldódott, de ezek szerint megint "odaát" volt a hiba. Nem tudom, hogy mennyi a garantált sávszélességük az 5Mbps csomagjukhoz, de gyanítom, hogy a 3-mal meg van.

    Neked is minden jót!:)

    -mono-

    VálaszTörlés